آمار دقیق بازدید ریلز با آپدیت جدید اینستاگرام

آمار دقیق بازدید ریلز با آپدیت جدید اینستاگرام

اینستاگرام در طی آپدیت جدیدش یک درس بزرگ به همه‌ی تولیدکننده‌های محتوا داده.

برای پیج‌های کاری (بیزنس یا کریتور) در قسمت آمار پیج (Insights) یک تغییر در ساختار رخ داد و اون تغییر در قسمت آمار بازدید ریلز اتفاق افتاده!

قبلا شما در قسمت اینسایت ریلز، فقط میتونستید متوجه بشید این محتوا، چند بار دیده شده و با عنوان Views  نمایش داده میشد!  اما الان این قسمت به صورت تخصصی تر بهتون نشون میده که این محتوا اگر در مجموع،‌ ۲۵هزار بازدید داشته، چقدرش یونیک بوده ( یعنی تعداد افرادی که یک بار ویدیو رو دیدن) و چقدرش بازپخش بوده. در اصطلاح این آپدیت تغییر از حالت بازدید به حالت تعداد پخش بوده. یعنی از View  تبدیل شده به Plays. اوه اوه بازی عوض داره میشه!


الان شما در قسمت اینسایت ویدیوتون در قسمت Plays دو گزینه Initial plays و Replays رو دارید که طبق عکس زیر میتونید مشاهده کنید.

گزینه Initial plays بهتون نشون میده که چند نفر این محتوا رو دیدن و گزینه Replays بهتون نشون میده که این محتوا، چندبار دوباره پخش شده! یعنی چی ؟‌ یعنی کسانی که ویدیو رو دیدن،‌ چند بار دوباره از اول تا اخر نشستن ویدیو رو ببینن!


به عنوان مثال در آمار ریل زیر،‌ محتوای ما در قسمت Initial Plays،‌ میبینید که ۱۷۰۸۸ بار پخش شده، یعنی ۱۷ هزار نفر این محتوا رو دیدن! اما در قسمت Replays، 3306 بار باز پخش شده! یعنی بعضی از افراد از اون ۱۷ هزار نفر، مجددا از اول تا آخر ویدیو رو دیدن و ممکنه بعضی حتی سه بار یا چهار بار ویدیو رو بازپخش کرده باشن.


درسی که از این موضوع میگیریم چیه؟
افزایش تعداد Plays (  initial plays + replay) برای ما حائز اهمیته. افزایش تعداد replay بهمون این درس رو میده که یا باید محتوای ما اونقدررررر مهم باشه که مخاطب برای درک کردن و یا به خاطر سپردنش دوباره ویدیو رو ببینه؛ یا باید اونقدر سرگرم کننده باشه براش که اصلا متوجه نشه الان چند بار نشسته و اون محتوا رو داره میبینه!

پس از همین الان با آنالیز محتواهایی که در پیج خودتون قرار میدید، نتیجه گیری لازم رو انجام بدید که برای افزایش پخش ( بجای بازدید ازین به بعد میگیم پخش چون play حساب میشه نه view) محتوامون چه سناریویی رو در پیش بگیریم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید