افزایش بازدید استوری با انگشت شست !!!

افزایش بازدید استوری با انگشت شست !!!

در خصوص روش های افزایش تعامل با کاربر که نتیجه‌اش افزایش بازدید استوری باشه قبلا کلی تکنیک دیدید و انجام دادید و نتیجه هم گرفتید. بیش از ۵ تا مقاله در این خصوص توی سایت وجود داره که هم اکنون میتونید با ورود به بخش مقالات، مشاهده کنید و ببینید.

اما خودمونیما! بعضی وقتا واقعا مخاطب حوصله هیچ کاری رو نداره! یعنی نه حوصله داره عددی ۸۵ رو ریپلای کنه؛ نه حوصله داره ببینه نظر سنجی راجع به چیه و فقط برای اینکه قرمزی استوری تو پروفایلش بره همینطوری استوری هارو ورق میزنه و میره جلو!

خیلی از بلاگرها موقع استوری گزاشتن برای اینکه تعامل اون مخاطب رو از دست ندن، موقع اد تو استوری کردن پستشون میان اون ویدئویی که اد تو استوری شده رو میچسبونن گوشه صفحه که اگ مخاطبی داشت روی اسلاید بعدی کلیک میکرد، دستش بخوره رو ریلز و پست رو از دست نده!

ولی خب فرض کنید یه نفر لجباز تر از این حرفا باشه! ببینه شما اون پست رو گزاشتین گوشه استوری که کاربر کلیک کنه و کاربر برای اینکه شما به مقصودتون نرسید، استوری رو کلا ورق میزنه به جای تپ کردن روی استوری بعدی!

خب اینجا دیگه ما کلا تعامل اون مخاطب رو از دست میدیم و ازون طرف هم اینستاگرام هم هدفش اینه مخاطبش راحت باشه دیگه؛ میاد میبینه این مخاطب همچین برخوردی با استوری ما داشته و در نهایت اون استوری رو به باقی مخاطبای ما هم نشون نمیده. خب این بده. نمونش هم توی عکس زیر میتونید ببینید که کامل متوجه بشید در خصوص چی داریم صحبت میکنیم.

حالا ما به عنوان تولید کننده محتوا، نباید کاری کنیم مخاطب باهامون لج بکنه و اگه روی مود خوبی نیست، حال خوشی نداره ماهم یه رفتاری که بیشتر روی مخش بره نشون بدیم که اون حس و حالش تشدید بشه و بیشتر لج کنه باهامون! ولی از یک طرف هم به تعاملش با استوریمون نیاز داریم. پس باید یکم اینجا تخصصی تر و موشکافانه تر برخورد کنیم.

قطعا تا الان این سبک پست رو توی اکسپلورتون دیدید که میگه “ مطمئنم الان دراز کشیدی، گوشی توی دستت به این شکل قرار گرفته و با شصتت داری توی اکسپلور میچرخی”

با توجه به آمار بازدید بالای ۱۰ تا پست از این سبک که در مجموع حدود ۱۲ میلیون بود و کامنت‌های مردم در زیر اون پست‌‌ها؛ عموم مردم در تایم‌هایی که میخوان توی اکسپلور بچرخن در حالت لش کرده و راحت گوشی تو دستشونه و با شصتشون توی اکسپلور، اسکرول میکنن (بالا و پایین میرن).

خب طبیعتا وقتی اکسپلور گردیشون تموم بشه و دوباره بیان توی صفحه‌ی Home یک رفرش کنن و دوباره استوری‌های جدید رو ببینن در همون حالت و پوزیشنی که بودن، شروع میکنن به اسکرول کردن بین استوریا و دونه دونه شروع میکنن به رد شدن!

خب الان ما چطوری میتونیم تعامل یک مخاطب رو که به این سرعت در حال جابجا شدن توی استوری‌هاست رو به دست بیاریم؟

اینجا یک ترفندی وجود داره که هیچ‌کسی بهتون نمیگه!

ببین با توجه به مطالعاتی که الان داشتیم و روش‌های جذب تعاملی که از طریق استوری یاد گرفتیم و قبلا کلی در مقالات راجع بهشون صحبت کردیم. میتونیم با قرار دادن یک استیکر تعاملی روی استوریمون و درست همونجایی که میدونیم عموم مخاطبانمون انگشتشون رو میزارن، به صورت ناخواسته و بدون اینکه توجه مخاطب رو جلب کنیم یا بخوایم به زور وادارش کنیم باهامون تعامل داشته باشه، یک استیکر جلوی دستش میزاریم تا هم راحت استوریاشو رد کنه و بره و هم ما بتونیم تعامل اون مخاطب رو با خودمون حفظ کنیم.

الان طبق عکس بالا متوجه میشوید که وقتی مخاطب در حال استوری گردیه و داره با شصتش دونه دونه استوری‌هارو رد میکنه، ناخودآگاه دستش به اون استیکر ری اکشن میخوره و بدون اینکه بخواد لج کنه و یا عمدا استوریمون رو ورق بزنه، هم به ادامه‌ی کارش رسیده و هم تعاملی که ما ازش لازم داریم رو بهمون داده.

اگه با این مقاله حال کردی کامنت بزار “دمدم گرم” 😊

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید