افزایش بازدید محتوا – سه محتوایی که مردم تا آخر میبینن!!!

افزایش بازدید محتوا - سه محتوایی که مردم تا آخر میبینن!!!

اگه بخوام بدون هیچگونه آب بستن و حرف اضافی یک نکته‌ی طلایی در خصوص افزایش بازدید پست و استوری بهتون بگم، اون اینه که “ مخاطب وسط محتوا نیاد بیرون “ یا ساده بگم “تا ثانیه‌ی آخر رو ببینه”.

یعنی چی؟ ببین الان مخاطب انواع واقسام محتوا رو دیده! محتوای فان، جدی، انگیزشی، عنگیزشی و… از یجایی به بعد یکسری چیزها براش ممکنه تکراری بشه و یا کلا با ساختار اون محتوا حال نکنه که نتیجه‌اش میشه رد کردن اون محتوا!!!

خب اگه یه کاربر محتوای شما رو رد کنه، اینستا هم میگه پس محتوا جذاب نبود کاربر من باهاش حال نکرد و اگه این اتفاق رخ بده باعث میشه پست و یا استوریمون به بقیه نشون داده نشه! درسته که باقی عوامل مثل لایک و شیر و سیو هم مهمه! اما خب شما عموما اگر یک محتوا رو کامل نبینید که سیوش نمیکنید و یا برای دوستتون نمیفرستید!

پس لازمه‌‌ی افزایش بازدید استوری و یا پستمون اینه که محتوایی که قرار میدیم، تا آخر دیده بشه!

توی این مقاله قراره سه سبک محتوایی که تا آخر دیده میشن رو بهتون معرفی کنیم

 

۱ – محتواهای Satisfying (لذت بخش)

این سبک ویدیوها، همیشه برای تمامی مردم جذاب و لذت بخشه!

شما هم اگر توی اکسپلور در حال گشت و گذار باشید و یا استوری کسی رو ببینید که حتی طول ویدیوش یک دقیقه است اما موضوعش راجع به پرت کردن یک سری سنگ بزرگ و برخورد اون سنگ به شیشه‌های رنگیه، دوست ندارید اون محتوا رو رد کنید و یک حس درونی بهتون میگه تا آخر این محتوا رو ببین.

همش هم اینطوری نیست برخی ویدئوها هستند که شخصی یک سری اسلایم دستشه و داره اونارو فشار میده، باهم ترکیب میکنه و یا صداهای عجیب غریب باهاشون در میاره که واقعا جذاب و لذت‌بخش است

انواع اقسام این محتواها رو شما میتونید با سرچ کردن هشتگ satisfying در اینستاگرام پیدا کنید. برای دانلود ویدئوها هم قبلا یک مقاله در سایت گذاشتیم که میتونید با کلیک کردن روی اینجا مشاهده کنید تا بتونید این محتواهارو دانلود کنید.

 

۲ – ویدئوهای مصاحبه (پادکست استودیویی / مصاحبه‌‌های خیابانی)

زمانی که ما ایده‌ی این مقاله رو نوشتیم (حدود یک ماه قبل)، محتواهایی که قالب پادکست و یا مصاحبه در خیابان داشتند، همواره مورد توجه غالب مخاطبین فعال در اینستاگرام قرار میگرفت. الانم میگیره‌ها ولی خب به دلیل اینکه انقدر آژانس‌های تبلیغاتی مختلف از قالب این مصاحبه‌ها با همین قصدی که مخاطب تا آخر میبینه برای تبلیغاتشون استفاده کردن؛ مخاطبان این سبک محتواها، نسبت به ویدئوهای مکالمه محور گارد عجیبی دارن! یعنی الان اگر هم ویدئوهای پادکست و یا مصاحبه‌های خیابانی رو ببینن، منتظرن تهش یک تبلیغی اتفاق بیفته تا برن تو کامنتا غوغا به پا کنن.

شما میتونید برای افزایش بازدید پست و استوریتون، همچنان از این سبک محتواهاتون استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید که این موضوع نباید به قصد سو استفاده از توجه مخاطب باشه و صرفا برای بیان محتوا و یا افزایش بازدیدتون به این سبک ویدئو ها رجوع کنید و با تبلیغات الکی و رویافروشی و …، جلوه‌ و ارزش این سبک محتوا رو خراب نکنید.

 

۳ – ویدئوهای ریل تایم زندگی ( بدون ادیت خاص، بدون کمالگرایی و …)

همونطور که قبل‌تر گفتیم، مخاطب انواع اقسام ویدئو رو دیده.

ویدئویی که محتوای کاربردی و مفید داشته باشه ولی خیلی با کیفیت نباشه، کادر خاصی نداشته باشه و صرفا با یک دوربین سلفی رکورد شده باشه رو دیده. همچنین محتوای با کیفیت در خفن ترین استودیو با خفن ترین تجهیزات تصویربرداری و صدا برداری رو هم دیده که محتوای جالبی رو ارائه ندن.

همین مسئله باعث شده خیلیا فکر کنن که فقط و فقط باید یک ساختار جدید و خلاقانه کشف کنن اما این اشتباهه! طبق بازخوردهای زیادی که در اینستاگرام دیدیم، متوجه شدیم بخش زیادی از مخاطب‌ها عاشق این هستند که یکنفر بیاد و خودش باشه. راحت باشه. خیلی ساده بلاگری کنه و حرفش رو بزنه حتی با دوربین سلفی یه موبایل ارزون‌قیمت و بی‌کیفیت.

پس توجه داشته باشید وقتی محتوای شما اصطلاحاً یک فرم بی‌شیله پیله داشته باشه و در قالب اون محتوا اطلاعات درست روهم در ویدئوتون ارائه بدین، مخاطب باهاش ارتباط برقرار میکنه و تا آخر میبینه که باز هم نتیجه‌‌اش میشه افزایش بازدید پست و یا استوریتون‌(فرق نمیکنه محتوارو کجا بارگزاری میکنید). ویژگیه این مدل ویدئوها معمولا این هست که باید با تپق زدن خودتون یا صحبت کردن حین پیاده‌روی یا خرید کنار بیاید. و یا گاهی به مخاطب این حس رو القا کنید که تونسته یک قدم به شما نزدیک تر بشه و احساس صمیمیت بیشتری با شما بکنه.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید