برای آنلاین شاپ چه هایلایتی بزاریم ؟ – هایلایت های ضروری برای پیج های فروشگاهی اینستاگرام

برای آنلاین شاپ چه هایلایتی بزاریم ؟ - هایلایت های ضروری برای پیج های فروشگاهی اینستاگرام

قطعا در جریان هستید که بخش زیادی از تمرکز تمام پیج‌های کاری (فروشگاهی، خدماتی، مدرسین و…) باید روی استوری‌‌هاشون باشه!

ولی استوری بعد از ۲۴ ساعت پاک میشه و یک سری استوری‌ها هستن که باعث میشن مخاطب مارو تو ذهنش نگه داشته باشه و هیچوقت هم از یادش نریم؛ باعث میشه مخاطب بهمون اعتماد کنه؛ باعث میشه مخاطب از ما بخره یا بخواد وارد بازی ما بشه و باهامون همراه بشه توی سفری که برای مخاطب داریم ترتیب میدیم توی جریان‌سازی هامون.

خب اینجا اهمیت هایلایت‌‌ها خیلی پررنگ تر میشه که ما باید یک سری استوری‌‌های خاص رو توی هایلایت‌های خودمون بذاریم که اگر مخاطبی از استوری‌ها جا موند و یا مخاطب جدیدی وارد پیج شد و یا در کمپین‌های فروشمون قصد داشتیم مخاطب رو هدایت کنیم به اون استوریا، بتونیم ازشون استفاده کنیم!

در این مقاله قراره سه هایلایت مهم که آنلاین‌شاپ‌ ها باید توی پیجشون حتما داشته باشن رو بهتون بگیم :

 

۱ – هایلایت درباره فروشگاه (چرا از شما خریدن کنن؟ مگه شما چه فرقی میکنی؟ :

داخل مارکتی که پر از انتخاب‌های گوناگون برای مخاطب وجود داره، فقط ایجاد تمایز میتونه برگ برنده شما باشه! مخاطب محتوای شما و یا تبلیغی که روی پیج خودتون انجام دادید رو میبینه و وارد پیج میشه! از بالا که شروع میکنه به خوندن و میاد پایین،‌ یک دور پست‌هارو میبینه و بعدش شروع میکنه به فکر کردن برای فهمیدن اینکه آیا این فروشگاه معتبره؟ آیا میشه بهش اطمینان کرد؟ و شروع میکنه به گشتن و اولین جایی که شروع میکنه، هایلایت‌های پیج شماست. در هایلایت درباره فروشگاه شما یک بریف (خلاصه) از خودتون (صاحب فروشگاه) و خدمات فروشگاهتون و اینکه چند مدت مشغول فعالیت هستید و… و نکته مهم تر اینه که باید در هایلایت درباره فروشگاهتون به مخاطب این پیام رو برسونید که آنلاین شاپ من،‌ چه مزیت رقابتی نسبت به بقیه داره، چه تمایزی با بقیه داره و چرا باید از شما بخرن!

۲ – هایلایت رضایت مشتری :

بی‌شک از مهم‌ترین هایلایت‌هایی که تمامی آنلاین‌ شاپ‌ها باید داشته باشن،‌ رضایت مشتریانی هست که ازشون محصول خریداری کرده اند. چون مخاطبان جدید انقدر در اینستاگرام زخم خورده هستند که نتونن به راحتی حتی به هایلایت رضایت مشتری اعتماد کنن! هایلایت فیک ساختن واقعا کار سختی نیست و شما یک فوت کوزه گری مهم رو باید اینجا انجام بدید که هایلایت رضایت مشری شما سرشار از جلب اعتماد باشه :

کافیه در کال تو اکشن‌ها ( امر به انجام دادن کاری توسط مخاطب) در استوری و ریلز پیج خودتون، از مخاطب بخواید تجربه‌ی یک خرید از فروشگاه شما،‌ نظراتشون درباره فروشگاه خودتون و اینکه شما رو به چی میشناسن، داخل کامنت ریلز پیجتون بنویسن و شما با استوری کردن اون پیام در کامنت پست‌ها و قرار دادن اون استوری در هایلایت رضایت مشتری، مخاطب رو ارجاع بدید به اون پست و کامنت‌های اون محتواِ، تا به چشم نظرات مخاطبینتون رو در خصوص پیج و محصولات شما ببینند و اعتماد ۱۰۰۰ درصدی رو بتونید جلب کنید.

اگه تا اینجا رو خوندی توی کامنت‌ها بنویس “هنوز همراهتم” .

۳ – معرفیِ محصول نیچ یا محصولاتی که بیشترین تمرکز روی فروش آن دارید:
تایم کمپین‌ها وارم‌آپ قبل اجرای کمپین خیلی مهم و حیاتیه! و خب معرفی محصول، کاربرد محصول و خبر از قیمت اون و تخفیفی که میگیره و … اتفاقیه که بارها و بارها باید رخ بده اما همیشه یک بار برای اولین بار باید یک توضیح کامل، جامع و مفصل در خصوص محصول و یا محصولات داده بشه که دقیقا اون توضیح جامع، وارد هایلایت معرفی محصول میشه که شما حین وارم‌آپ کمپینتون، گریزی به استوریای اون هایلایت بزنید و دیگه مجبور نباشید طی هر کمپین، توضیحات کامل رو مجددا برای مخاطبای قبلیتون تکرار کنید.

و نکته‌ی حائز اهمیت اینه‌که در معرفی محصول خودتون، از نکاتی مثل :

تعداد زیادی از مخاطبین ما بعد از تهیه این محصول، یک مشکلی ازشون رفع شده و یا حس خوبی از این محصول گرفتن رو بگید و مخاطب رو در هایلایت معرفی محصول، به هایلایت نظرات/رضایت مشتری هدایت کنید که سفر مخاطب در پیجتون تکمیل بشه.

اگر آنلاین شاپ دارید حتما همین الان سناریوی جریان سازی استوری‌های این سه هایلایت رو آماده کنید، استوری‌برد خودتون رو بچینید و اگر هنوز نمیدونید استوری چی باید بذارید ما یک دوره فوق جامع آموزشی خفن تحت عنوان استوری برد داریم که به همه نیا‌ز‌های شما درزمینه استوری پاسخ میده و درحال حاضر بیش از ۴۰۰۰ دانش‌پذیر در حوزه‌های مختلف دارن با این روش استوری‌های خودشون رو میذارن و از اینستاگرام کسب درآمد میکنن.

اگه تا اینجا خوندی و واقعا این مقاله به کارت اومد؛ برامون بنویس دمت جیز ما هم مینویسیم دم خودت جیز.

دیدگاه‌ها ۴
ارسال دیدگاه جدید