تجهیزات تولید محتوا – خرید دوربین Sony alpha 6400

تجهیزات تولید محتوا - خرید دوربین Sony alpha 6400

اگه قصد خرید دوربین برای تولید محتوا دارید، این مقاله مخصوص خودتونه!

کلا صابرو برای خرید دوربین یک نسخه بیشتر تجویز نمیکنه، دوربین های بدون آینه سونی. هرچند خیلی از برند‌های دیگه هم هستند که دوربین‌های مناسب تولید محتوا با کیفیت و ویژگی و امکانات خاصی دارند، اما خب بهترین انتخاب برای شما، دوربین‌های برند SONY هست!

برای خرید دوربین‌های سونی ما در ابتدا از کمترین میزان بودجه‌ای که پیشنهاد میکنیم ورود کنید برای خرید بهتون معرفی میکنیم. (البته برای کارکرده‌ و یا دست دوم قطعا مبالغ کمتر) شما باید حداقل، با حدود ۶۰ میلیون بودجه برای گرفتن یک تصویر مطلوب در رده حرفه ای، هزینه بابت یک دوربین و یک لنز بپردازید.

و هرچه سرمایه اولیه‌اتون بیشتر باشه، دستتون توی انتخاب دوربین بهتر و یا لنز بهتر، باز تره!

دوربینی که توی این مقاله قراره بهتون معرفی کنیم دوربین سونی مدل alpha 6400 است که دوربین خود صابروعه و داره ازش استفاده میکنه و تصاویری هم که در پیج اینستاگرام صابرو و یا کانال یوتیوب میبیند با همین دوربین ضبط شده.

شما برای تهیه‌ی بدنه‌ی این دوربین (بدون لنز)، مبلغی حدود ۴۰ میلیون باید بپردازید.

بدنه‌ی این دستگاه در دو رنگ مشکی و نقره‌ای موجوده که برای انتخاب بهتر، میتونید ویدیوی زیر رو مشاهده کنید تا ببینید با کدوم رنگ بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید و میتونید اون رو تهیه کنید.

بعد از خرید بدنه شما باید لنز مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

یه نکته ای هم درخصوص لنز های کیت جا داره بگم! اگر جایی دیدید بدنه دوربین رو به همراه لنز کیت ( لنز همراه) براتون خواست ارسال کنند، در جریان باشید اون لنز کیت توی هیچ محتوایی به دردتون نمیخوره! انتخاب های شما برای خرید لنز برای این دوربین سه تا گزینه است که با توجه به فضای محیط استودیو و یا خونه و یا هر مکانی که میخواید محتواتون رو ضبط کنید داره .

۱ – لنز ۱۶ میلیمتری سیگما

این لنز خوراک کسانی است که  فضای بزرگ ندارند و نمیتونن عمق خوبی بین سوژه و بکگراند برقرار کنند. فاصله کانونی این دوربین جز پایین ترین فواصل کانونی در بین لنز های موجود در بازاره! فاصله کانونی پایین باعث میشه نور گیری بهتر رخ بده، عمق فاصله سوژه تا پس زمینه بیشتر به چشم بیاد و در نهایت تصویر پرتره‌ی خوبی رو بهتون ارائه میده.

ازونجایی که این لنز جز لنز های wide محسوب میشه، شما میتونید راحت دوربین رو هرجایی خواستید بکارید و کادرتون رو ببندید و حتی اگر تو فاصله کمتر از نیم متر با لنز هم باشید، باز هم میتونید کادرتون رو ببندید چون این لنز فضای زیاد رو پوشش میده.

این لنز رو میتونید به همراه بدنه‌ی دوربین از فروشگاه‌های معتبر با قیمت تقریبا ۱۸ الی ۱۹ میلیون تهیه کنید.

۲ – لنز ۳۰ میلیمتری سیگما

لنز بعدی که میتونید برای دوربینتون تهیه کنید لنز ۳۰ میلیمتری سیگما با فاصله کانونی ۱.۴ است که دقیقا مثل مدل قبلی، همون ویژگی های تصویر پرتره و فلوی خوب رو میده و نور خوبی رو هم جذب میکنه! اما این لنز دیگه wide نیست و اگر فضایی که در اون دارید ضبط میکنید معمولی و یا نسبتا بزرگه، میتونید با خیال راحت از این لنز استفاده کنید. برای اینکه یک تصویر خوب و استاندارد رو بگیرید و کادر درستی ببندید با حداقل فاصله‌ی یک متری از لنز شما به درستی توی تصویر قرار میگیرید و کادر خوبی رو میتونید ببندید.

نکته‌ی قابل توجه برای انتخاب لنز، عمق فضای شماست! یعنی اینکه صرفا بگید من یک اتاق بزرگ دارم ولی خودتون بچسبید به بک‌گراند و لنز رو از خودتون فاصله بدید صرفا دلیل نمیشه تصویر خوبی بگیرید! عمق فاصله‌ی سوژه (که شما باشید) با پس زمینه است! یعنی اگر شما به لنز نزدیک تر باشید و از پس زمینه دورتر باشید، عمق تصویر خودش رو نشون میده و تصویر پرتره‌ی جذابی رو دریافت میکنید.

این لنز رو میتونید به همراه بدنه دوربین از فروشگاه‌های معتبر با قیمت حدودی ۱۵ الی ۱۷ تومان تهیه کنید.

۳ – لنز ۵۰ میلیمتری سیگما

غول مرحله آخر لنزهای مناسب تولید محتوا در فضاهای استودیویی، لنز ۵۰ میلیمتری سیگما است که اگر شما فضای بزرگی در اختیار دارید که طول فاصله‌ی زیادی بین لنز تا سوژه و سوژه تا پس زمینه رو میتونید برای کادرتون در نظر بگیرید، این لنز خوراک شماست! برای اینکه کادر و تصویر درستی بتونید ببندید و به قشنگی در کادر قرار بگیرید و محتوای درست و اصولی تهیه و ضبط کنید، نیاز دارید حد اقل یک‌متر و نیم از لنز فاصله داشته باشید و همچنین برای داشتن پرتره‌ی بهتر و ایجاد عمق میدان بسیار زیاد، نیاز دارید از بک‌گرانند هم چیزی حدود یک متر الی دو متر فاصله داشته باشید!

توجه کنید، فاصله‌ی کانونی همه‌ی این لنز ها 1.4 است و شما اگر در موارد مربوط به کادربندی و فواصل، نکات استاندارد رو رعایت کنید، خروجی تصویر شما یک پرتره‌ی بینظیر خواهد بود! اینکه فضای کوچکی دارید و نمیتوانید از لنز  ۵۰ میلیمتری استفاده کنید دلیل بر این نمیشه که لنز ۱۶ میلیمتری رو نخرید!

لنز ۵۰ بخاطر زاویه و فضای محدود تر، تصویر گیرا تر و به اصطلاح یوتیوبی تری رو میده! اما همچنان میتونید از لنز های ۱۶ و ۳۰ میلیمتری هم برای گرفتن تصاویر محشر استفاده کنید .

در آخر برای اینکه بتونید درست تصمیم بگیرید؛ طبق عکس بالا، فاصله خودتون از پس زمینه اتون رو بسنجید، و بعد با توجه به فضای اتاق یا محیطتون، در نظر بگیرید ببینید دوربین رو در چه فاصله ای از خود میتونید قرار بدید و سپس بین این سه تا گزینه، یک کدوم رو انتخاب کنید. همچنین در خصوص لنزهای رده بالاتر مثل لنزهای سونی و سری Art  سیگما و رده‌بالاهای تامرون و … میتونید با توجه به بودجه‌ی خودتون انتخاب‌های دیگه ای داشته باشید، اما ما سعی کردیم نهایت خروجی رو با حداقل هزینه و دردسر بهتون بگیم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید