کامل ترین آموزش تولید محتوا خلاقانه (کاملا رایگان)

کامل ترین آموزش تولید محتوا خلاقانه (کاملا رایگان)

اگر با اینستاگرام و یا یوتیوب و تیک تاک آشنایی دارید حتما براتون خیلی بدیهیِ که تولید محتوا چیه و برای شبکه های اجتماعی و سایتها و شرکتها چه جایگاه و اهمیتی دارد، اما بذارید خلاصه‌ی جالب و درعین حال قابل درکی رو برای همه بگم در مورد تولیدمحتوا و بعد از آن  بریم سراغ آموزش تولید محتوا خلاقانه و اینکه چطور میتونیم با استفاده از یسری از قابلیتهای سخت افزاری و نرم افزاری و سمعی و بصری محتوای خلاقانه تولید کنیم و همه رو مجذوب خودمون کنیم.

چرا انتخاب من برای آموزش تولید محتوای خلاقانه

\"چرا

با بیش از 1000 کسب و کار و ده‌ها بلاگر موفق در سال گذشته بعنوان مشاور، استراتژیست محتوا، کوچ تولیدمحتوا و یا ایده‌پرداز همکاری داشتم و در همچنین در سالهای گذشته در صنعت تبلیغات در ابعاد مختلفی مثل سناریو نویسی و ساخت تبلیغات موزیکال و همچنین خلاقانه یا طنز با برندهای مطرح ایران همکاری داشتم و در نهایت متوجه شدم برگ برنده یعنی اینکه بتونیم به بهترین شکل ممکن ترکیبی از متن و عکس و ویدئو و موسیقی رو در یک پکیج رسانه ای با استراتژی برند ارائه بدیم و به سمت اهداف حرکت کنیم. شاید خیلی خلاصه گفتم ولی همین چند جمله خلاصه کاملی از رسالت تولید محتوا و استراتژی محتواست.

1-تولید محتوا چیست؟

بخوام ریشه ای و تاریخی بگم، تولید محتوا عمری به درازای عمر زبان و یا حتی دوران غارنشینی تا به الان داره، چون به هرحال از طریق نشانه ها و روش های ابداعی سعی داشتن منظورشون رو برسونن، ولی اینجا قراره کاربردی صحبت کنیم و به زبان جامعه‌ی امروز.

تولید محتوا به زبان علمی

تولیدمحتوا یعنی اینکه بوسیله‌ ابزارهای دیداری و شنیداری اعم از گرافیکی، موسیقایی، ویدئویی، متنی، تصاویر ثابت و … . استراتژی یا هدفی رو به شکل رسانه ای پیش ببریم.

چه هدف های در تولید محتوا خلاقانه پیش می بریم؟

هدف میتونه مثل اخبار های تلوزیون که کار آن آگاه سازی نسبت به وقایع رخ داده در جهان باشه و یا میتونه برای یک کمدین ساختن ویدئوهای طنز باشه و یا برای یک وزیر مملکتی ثبت رویدادها باشه و یا برای یک روانشناس نصیحت هایی باشه که به مردم خودآگاهی بده.

تولید محتوا جذاب است؟

تولید محتوا دقیقا مثل یک زبان عمل میکنه، همونطور که در ژاپن باید ژاپنی صحبت کنی! در وبسایتها، شبکه های اجتماعی، رسانه‌ها و همه‌ی تریبون‌های دیداری و شنیداری باید با زبان تولیدمحتوا با بقیه ارتباط برقرار کنی و این زبان خیلی زیبا و جذابه چون میتونی از امکانات بسیار بسیار متنوعی برای انتقال منظور یا پیشبرد هدفت استفاده کنی. فکر کنم دیگه کافی باشه و بریم سراغ اهمیت آموزش تولیدمحتوای خلاقانه.

2-چرا باید تولیدمحتوای خلاقانه رو یاد بگیریم؟

\"چرا

دوران تغییر نسل محتوا فرا رسیده و باید به صورت اصولی تولید محتوا خلاقانه را یاد بگیریم اما چطور؟

در مورد تولید محتوا واقع بین باشیم

تلوزیون و سینما داره جای خودش رو به نتفلیکس و آمازون و اپل میده، برنامه سازان بجای تولید برنامه های کلیشه ای برای شبکه های تلوزیونی ترجیح میدن در یوتیوب یکه تازی کنن، و هنرمندها و گریمورها و رقاص ها و کمدین ها و گیمرها و هنرمندهای تجسمی هم ترجیح میدن بجای فضای پر از باگ و بی حساب کتاب اینستاگرام در تیک تاک فعالیت کنن و دیده بشن.

تیک تاک غولی در تولید محتوا خلاقانه است

\"تیک

شاید براتون جالب باشه بدونید که تیک تاک درحال حاضر در بیش از 70% کشورهای دنیا از اینستاگرام پر طرفدارتر شده و این اپلیکیشن چینی در حال حاضر آمریکایی ها رو کاملا عاشق خودش کرده. دلایل زیادی داره که در آینده مقاله ای رو در مورد تیک تاک براتون خواهم نوشت.

تنها نیاز شما برای دیده شدن تولید محتوا خلاقانه است؟

تولیدمحتوای خلاقانه تنها چیزی است که در این تحول و شلوغی و اشباع افراد متخصص در حرفه های مختلف می تونه کمک کنه به دیده شدن شما و با ایجاد تفاوت نسبت به سایر رقبا بتونید در ذهن مخاطب بمونید و تریبون و ایستگاه مجازی خودتون رو پایه ریزی کنید و رشد بدید.

تفاوت گذشته و الان در تولید محتوا خلاقانه

اگه 5 سال پیش بود قطعا در همه ی مشاوره ها می گفتم که فقط ویدئو یا پست اسلایدی سر هم کنید و بذارید در پیج یا کانال و مطمئن باشید با هزینه ی کمی برای تبلیغات، مخاطبان زیادی میاد به سمت کسب و کار شما حرکت می کند، اما الان بهتون قول میدم با یک محتوای کلیشه ای در اینستاگرام اگر 2 میلیارد تومن هم تبلیغات گسترده و بلاگری انجام بدید به سختی میتونید مخاطب وفادار قابل توجهی بدست بیارید.

با تولید محتوای خلاقانه رایگان مخاطب جذب کنید

باید تفاوتی رو خلق کنید که برند شخصی یا سازمانی ما رو در ذهن مخاطب هک کنه. مزیت مهم دیگه ای که تولیدمحتوای خلاقانه داره اینه که میتونه برای شما بصورت رایگان کلی مخاطب بیاره (فالوور اورگانیک) و خودم این رو تونستم تجربه کنم و در 6 ماه پیج اینستاگرام ام بدون هیچ تبلیغاتی و فقط با ساختن پست ها و استوری های جذاب و خلاقانه به بیش از سی هزار مخاطب رسید و بعد از اون بوسیله ی تبلیغات اصولی تا 100کا فالوور جذب شد و قطعا اگر بستر سازی مناسب نبود باید چندین برابر این مبلغ برای تبلیغات سرمایه گذاری میکردم.

3-آموزش تولیدمحتوای خلاقانه چطوره دقیقا؟

\"آموزش

این سوال خیلی خوبه و جوابش هم خداروشکر کوتاه و واضحه. برای داشتن خلاقیت در محتوا باید توانایی اضافه کردن چیزی رو به محتوام داشته باشیم که در حالت عادی اکثر افراد نمیتونن چنین ایده و قالبی رو تصور کنن.

در تولید محتوا خلاقانه چه مواردی مهم است؟

میتونه ترکیب کردن اسمشو گذاشت و گاهی شاید کم کردن یا خلاصه کردن یا سرعت بخشیدن و یا نه گاهی کم کردن سرعت! همینش جذابه. وقتی بخوای خلاقیت رو بکاربگیری باید بدون پاک کن مداد رو بگیری تو دستات و یا لاک غلط گیر رو بریزی سطل زباله و با خیال راحت ترسیم کنی بکشی گسترش بدی ترکیب کنی و نترسی اگه نتایج اولیه عاقلانه بنظر نمیرسه. فقط باید اجازه بدی همه چیز جاری شه. من در آموزش تولیدمحتوای خلاقانه سعی میکنم افراد رو با ظرفیت های جدیدی از خودشون و همچنین ابزارهایی که در اختیار قرار دارن آشنا کنم. بهشون بگم موسیقی و صدا میتونه چه نقش جالبی داشته باشه و یا چیدمان دکورهای جالب و خیلی چیزای دیگه. در ادامه با هم هستیم و یادتون نره که دوره‌ی جامع تولیدمحتوای من رو (محتوای بهتر تر) رو حتما بررسی کنید. شاید قطعه پازل گمشده ی شما اونجا باشه.

4-تولیدمحتوای خلاقانه برای فروشگاه ها و سازمان ها

قطعا اگه یه سر به اینستاگرام بزنیم و بخوایم یک کفش برای پیاده روی و یا یک تیشرت بگیریم، میبینیم که حداقل 5 هزار پیج دارن برای فروشگاهشون تولید محتوا انجام میدن. بنظرت چطور میتونن توجه رو جلب کنن؟ آیا فقط با عدد و رقم فالوور؟ پاسخ منفیه. مردم در طول این سالها سواد مجازی بیشتری نسبت به گذشته کسب کردن و خوب میدونن که یه پیج چیزی برای ارائه دادن داره و یا صرفا چیزی رو مثل بقیه داره ارائه میده.

رسالت ما در تولید محتوا چیست؟

باید بتونیم ترکیبی از محصول و خدماتمون رو با محتوا پیوند بزنیم که بتونه ما رو متمایز کنه و شایستگی ها و مزایای رقابتی ما رو به بهترین شکل ممکن و با ساختاری خلاقانه و دلچسب به مشتری و یا مخاطب نشون بده.

5-از کجا شروع کنم؟

اگر علاقمند هستی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنی، حتما پیج ما رو فالو کن و از محتوای رایگان و متنوعی که برای شما تهیه کردیم استفاده کن و لذت ببر. ما رو میتونی با آیدی @saberoo.official در اینستاگرام دنبال کنی و همچنین کلی فایل صوتی و تصویری کاربردی و آموزشی و جذاب در کانال تلگرام صابرو قرار داره که مطمئنا بهش احتیاج خواهی داشت. آیدی کانال ما @saberoo_official  هست و هر هفته محتواهای بیشتری به پیج و کانال اضافه خواهد شد.

6-چه ابزارهایی لازم دارم برای تولیدمحتوای خلاقانه؟

\"چه

معمولا هرجا که اسمی از محدودیت شنیدیم میدونیم که باید با یک خلاقیتی از اون محدودیت گذر کرد و یا اون رو تبدیل به یک موهبت کرد. در مورد تولیدمحتوای خلاقانه هم همینطوره و میشه هزاران مثال از افراد و بلاگرها و یوتیوبرهای موفق زد که فقط با موبایلشون تونستن به پیج ها و کانال های میلیاردی و میلیونی برسن. پس خیلی ساده بگم.

موبایلتون برای شروع کافیه، و در ادامه تجهیزات رو کامل و ذره ذره بهتون خواهم گفت.

7-خلاصه ای از تولید محتوا از زبان سعدی

در خیلی از سمینارها و وبینارها و یا استوری هام این بیت شعر رو از سعدی برای عزیزانی که همراهی کردن منو خوندم:

فضل و هنر ضائل است چون ننمایند / عود بر آتش نهند و مشک بسایند

سعدی خیلی خلاصه و واضح این نکته رو به همه ی ما گفته که هرآنچه که هستیم رو کافیه جاری کنیم و اونموقع هست که زیستن و بودنِ ما از بیهودگی و بطالت تمایز پیدا میکنه. عودی که در قفسه ی کتابخونه باشه و هیچوقت روی آتش نره و فضا رو آرام و خوشبخو نکنه قطعا بیهوده ست.

جمع بندی

در نهایت هدف اینه که اگر در یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام، وبسایت یا هرجای دیگه حضور داریم، بتونیم آنچه که هستیم رو خلاقانه و متفاوت ارائه بدیم و قطعا دلیل اصلیش اینه که هیچ دو انسانی شبیه هم نیستن مگر اینکه بخوان شبیه هم باشن.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید