خرید تجهیزات نورپردازی تولید محتوا تا سقف ۱۰ میلیون تومان!!!

خرید تجهیزات نورپردازی تولید محتوا تا سقف ۱۰ میلیون تومان!!!

میخوای ویدئوهات حرفه‌ای‌تر، باکیفیت‌تر یا خفن‌تر بشه!؟ دوربین جدید نخر!! موبایلت رو ارتقا نده!! کامپیوترت رو ارتقا نده!!! نرم‌افزارت رو عوض نکن!!
مطمئنیم الان با خودت می‌گی: پس چیکار کنم!؟
کافیه این مقاله رو تا انتها بخونی 😉
خیلی از افراد نمیدونن که قبل از دوربین و لنز و تجهیزات و …یکی از شاخصه‌های محتوای “با کیفیت” در هر رسانه‌ای، نورپردازی درست اون محتواست! البته صرفا منظورمون این نیست که تجهیزات نورپردازی بخر و تمام! شما حتی اگر بهترین و گرون‌ترین نور‌های بازار رو هم داشته باشید، بدون چیدمان اصولی نورها و نورپردازی درست نمیتونید خروجی مطلوب رو بگیرید. جالبه بدونید که حتی با تجهیزات نورپردازی ارزون قیمت اما با نورپردازی درست و منطقی، می‌تونید بهترین تصویرهای ممکن رو برای محتواتون خلق کنید. درست مثل خیلی از یوتیوبرها و اینستاگرامر‌های حرفه‌ای! بعنوان مثال میتونید حتی توی پیج صابرو هم این خروجی جذاب رو ببینید که برای اثبات اینکه میشه با نور های ارزون قیمت خروجی درستی گرفت، بارها در محتواهای پیج این موضوع رو نشون داده و در به‌روزرسانی اخیری که در دوره‌ی جامع‌تولیدمحتوای «ارتش تک‌نفره» قرار گرفته، یک کارگاه عملی نورپردازی با سه ستاپ مختلف نوری توی دوره قرار گرفت که می‌تونید از طریق پنل اسپات‌پلیر ببینید و با همین نورهایی که درحال حاضر دارید تمرین کنید (حتی اگه یه رینگ‌لایت چینی معمولی باشه).

توی این مقاله قراره به شما راهنمایی کنیم با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومان، چه ستاپی (سِت تجهیزات) رو برای تجهیزات نورپردازی میتونید تهیه کنید.

۱ – خرید سافت باکس SMD و همچنین نورهای ثابت LED :

سافت باکس‌های SMD (دیمر دار) بهترین گزینه برای نورپردازی حین ضبط ویدئو است. شما در سافت باکس‌های لامپی و نور ثابت، نمیتونید کنترل روی شدت روشنایی و یا شدت گرمی و سردی نور (درجه کلوین) داشته باشید. از این رو باید بریم سراغ سافت باکس های دیمر دار (SMD).

به همین منظور شما میتونید با سرچ کردن عبارت “ کیت پروژکتور SMD 100w “

از فروشگاه‌های معتبر، سافت باکس هایی از برند های answer، Diamond و … رو تهیه کنید. همچنین در مورد نورهای ثابت LED هم کافیه در فهرست سایتها‌ی فروش تجهیزات فیلمبرداری و تولیدمحتوا سرچ کنید: «نور ثابت LED» .

توجه داشته باشید که برای نورپردازی درست و اصولی، باید حداقل دو عدد تهیه کنید (طبق آموزشی که در ارتش تک‌نفره دیدید، بهترین خروجی رو میشه با دو تا نور گرفت) و قیمت حدودی دو عدد سافت باکس SMD، حدود ۴ میلیون تومان میشه! و معمولا نورهای پنلی ثابت LE  کمی گرون‌تر هست.

۲ – پروژکتور‌های RGB :

پس از خرید سافت باکس برای نورپردازی روی سوژه و ایجاد یک بَک‌لایت خوب، شما با باقی‌مونده‌ی بودجه‌ی خودتون میتونید برای نورپردازی پشت سوژه، از پروژکتور های RGB استفاده کنید.

پروژکتوری که صابرو برای نورپردازی استفاده میکنه رو میتونید با سرچ کردن عبارت “پروژکتور RGB-216‌” در گوگل، از طریق فروشگاه‌های معتبر با قیمت تقریبا ۶ میلیون تومان تهیه کنید.

خیالتون راحت باشه با همین بودجه‌ی ۱۰ میلیون شما یک ستاپ نوری ای دارید که تا ابدالدهر جواب نیازتون رو میده و میتونید با دیدن قسمت کارگاه نورپردازی دوره ارتش تک نفره با همین ستاپ ارزون قیمت، بهترین تصاویر ممکن رو بگیرید و کیفیت محتواتون رو تا حد زیادی بالا ببرید! البته بجز قسمت “کارگاه‌عملی نورپردازی” در قسمتی دیگه هم در ۴۵ دقیقه بصورت کامل تئوری نورپردازی هم به زبان ساده آموزش دادیم که دیگه هیچ جای نگرانی و ابهامی نمونه!

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید