خرید میکروفون برای تولید محتوا – معرفی سه میکروفون زیر یک میلیون تا ۱۰ میلیون

خرید میکروفون برای تولید محتوا - معرفی سه میکروفون زیر یک میلیون تا ۱۰ میلیون

خرید میکروفون برای تولید محتوا اولین دغدغه‌ی همه‌ی ما بعد از ساختن پیج در اینستاگرام و یا کانال در یوتیوبه. در خصوص اهمیت کیفیت صدا، اهمیت استفاده از میکروفون در روند تولید محتوا و جایگاه و اولویت بالاتر صدا نسبت به تصویر قطعا همه‌ی شما آگاه هستید و اگر اینجایید و این مقاله رو میخونید؛ یعنی دیگه لازم نیست مقدمه چینی مفصلی برای معرفی میکروفون ها داشته باشیم و در این مقاله قراره سه میکروفون در بازه‌ی قیمتی ۵۰۰ هزار تومان الی ۱۰ میلیون تومان رو بهتون معرفی کنیم که برای روند تولید محتوای خودتون میتونید با خیال راحت از این میکروفون‌ها باتوجه به بودجه‌تون استفاده کنید.

۱ – Boya M1-Pro: اولین یار همیشگی همه‌ی بلاگرهایی که از کف زمین خاکی شروع میکنن!

این میکروفون سیمی از برند بویا که یکی از برند‌های معتبر حوزه صدا و میکروفون هست. برای ضبط محتوا، ضبط دوره و حتی ضبط محتواهای صوتی (پادکست) میتونه به کارتون بیاد ( پادکست نیازمند مهندسی صدا و میکس و مستر برای بهتر شدن کیفیت کاره).

این میکروفون با سیمی با طول حدود ۶ متر میتونه به منبع ضبط صدا متصل بشه و محتواهاتون رو توسط گوشی موبایل و یا دوربین، لپتاپ و کامپیوتر و هر دستگاهی که از جک ۳.۵ میلیمتری AUX پشتیبانی میکنه (و یا حتی نمیکنه! با مبدل Type-C  به AUX و یا Lightning به AUX) ضبط کنید.

روی بدنه خود میکروفون یک سوییچ برای تغییر وضعیت منبع صدا از دوربین به موبایل و یا بالعکس وجود داره که موقعی که از میکروفون روی دوربین استفاده میکنید، باید دکمه رو به سمت دوربین ببرید و وقتی که روی حالت موبایل میذارید، میتونید روی موبایل استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت اینه که این میکروفون دارای باتری قابل تعویض است که فقط هنگامی که شما روی حالت دوربین هستید و یا روی حالت تلفن همراه، از باتری مصرف میشه و باید بعد از ضبط صدا، روی حالت خاموش قرار بدید تا باتری مصرف نشه! (راستی این باطری رو میتونید هرزمانی که تموم شد از ساعت‌فروش‌ها تهیه کنید.) توجه داشته باشید جنس صدایی که توسط دوربین با میکروفون ضبط میشه با جنس صدایی که توسط گوشی‌های موبایل با میکروفون ضبط میشه به میزان قابل لمسی متفاوته و اگر دنبال نتیجه‌ی فوق مطلوب هستید، بهترین ترکیب،‌میکروفون و دوربین تصویربرداریه!! ولی خب به این معنا نیست که روی گوشی موبایل و یا لپتاپ و … هم کیفیت بدی رو ارائه بدن! فقط جنس صدا فرق میکنه! (دلیلش هم یمقدار فنی هست و مربوط میشه به تفاوت PreAmp های دوربین و موبایل و قدرت اونها)

یکی دیگه از مهم‌ترین ویژگی های این میکروفون، یک دکمه -10 db است!

این دکمه باعث میشه اگر در فضاهای شلوغ و یا پر سروصدا (خیابان و یا حتی در جنگل و نزدیک دریا) درحال ضبط صدا باشید، لول صدا رو ۱۰ دسی‌بِل پایین‌تر میبره تا نویز اطراف، صدای محیط گرفته نشه و فقط صدایی که نزدیک میکروفونه که درواقع میشه منبع صدا، توسط میکروفون گرفته بشه!

این میکروفون رو میتونید با قیمت ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار تومان از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید! (حتما در مورد اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید چون فیک بسیار زیاد داره)

۲ – میکروفون بی سیم Boya XM6-S1 | Boya XM6-S2 :

بهترین انتخاب بین میکروفون‌های سیمی رو توی پارت قبل بهتون معرفی کردیم و دیگه بعد از اون اگر بخواید هزینه بیشتر از ۸۰۰ ۹۰۰ هزارتومان انجام بدید، با دیدگاه آینده نگرانه، باید بیاید روی رنج ۴ الی ۶ میلیون تومان!

این میکروفون بی سیم در دو مدل XM6-S1 و XM6-S2 به دو حالت تک فرستنده و تک گیرنده، تک فرستنده و دو گیرنده با قیمت های ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۷ میلیون در بازار موجوده و میتونید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید!

یکی دیگه از دیدگاه‌های آینده نگرانه اینه که اگر محدودیت مالی آنچنانی ندارید! بهتره مدل ۲ گیرنده‌اش رو تهیه کنید (XM6-S2). بخاطر اینکه اگه یک درصد یکی از گیرنده‌ها به هر علتی خراب شد و یا گم شد، مجبور به خرید دوباره‌ی کل پک نباشی و با جمله‌ی “بهتره داشته باشم نیاز پیدا نکنم بهش تا اینکه نیاز داشته باشم بهش ولی نداشته باشمش” برید سراغ سری دو گیرنده. (در صورت نداشتن مشکل مالی)

۳ – غول مرحله‌ آخر ( I یا  II) Rode Wireless Go

خفن‌ترین میکروفون بی‌سیم بازار با قیمت نزدیک ۱۰ میلیون تومان، رود وایرلس گو است که مثل مدل قبلی، در دو مدل تک فرستنده با یک و یا دو گیرنده در بازار وجود داره که این میکروفون رو روی یقه‌ی لباس اکثر بلاگر‌ها و تولیدکننده‌های محتوا دیدید و در خصوص کیفیت این میکروفون هیچ بحثی نمیشه کرد و نکته قابل توجه در خصوص خرید این میکروفون اینه که دقیقا مثل حالت قبلی با دیدگاه آینده نگرانه، در صورت نبود مشکل مالی، برید سراغ مدل Rode wireless GO 2 (مدل تک فرستنده و دو گیرنده)

میکروفون رود وایرلس گو ۱ رو میتونید از فروشگاه‌های معتبر با قیمت ۹ الی ۱۰ میلیون تومان و رود وایرلس گو ۲ را میتونید با قیمت ۱۲ الی ۱۳ تومن تهیه کنید.

نکته‌ آخر که خیلی بحث بر انگیزه، اینه که بین Boya XM6-S2 و Rode wireless GO 2 کدوم رو انتخاب کنیم؟ آیا میارزه بیشتر از ۵ میلیون هزینه اختلاف این دوتا میکروفون رو بپردازیم؟؟

برای اینکه دقیقا متوجه فرق این دو تا میکروفون بشید (در عمل فرق آنچنانی ای ندارند! ولی خب رود بهتره! اما در صدای پخته شده و میکس و مستر شده، هیچ تفاوتی به گوش نمیرسه)، کافیه ویدئوی مقایسه‌ی این دو میکروفون را ببینید تا متوجه تفاوتشان بشید.

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید