خرید میکروفون Rode nt-mini usb – میکروفون اقتصادی مناسب ضبط پادکست

خرید میکروفون Rode nt-mini usb -  میکروفون اقتصادی مناسب ضبط پادکست

یکی از سبک‌های محتواییِ پر مخاطب، ویدیوهای مکالمه محور یا به اصطلاح پادکست‌های ویدئویی هستند!

عموما هم کسانی که تولید کننده این حوزه هستند بجای استفاده از میکروفون‌های یقه ای، از میکروفون‌های حرفه‌ای کاندنسر استودیویی استفاده میکنن.

نکته ای که در خصوص پادکست‌ها وجود داره، اینه که چون «صدا» خیلی اهمیت پیدا میکنه و محوریت حس پادکست به صدا مربوط میشه، میکروفون‌هایی که برای این سبک محتوا استفاده میشه باید یک سری ویژگی‌های متفاوت‌ نسبت به میکروفون‌های یقه ای به ما ارائه بدن تا صدای گرم و پخته تری داشته باشیم که اون محتوای پادکستی ما، اثرگذاری بیشتری روی مخاطب ایجاد کنه.

در این مقاله قراره یک میکروفون پرطرفدار usb اقتصادی (قیمت نزدیک ۵ میلیون تومان) بهتون معرفی کنیم که تا ابد پاسخگوی نیاز شما برای تولید محتوا است!

نکته ای که در خصوص میکروفون‌هایی که برای پادکست‌های حرفه ای استفاده میشه اینه که شما در کنار یک میکروفون، یک عدد کارت صدا هم نیاز دارید که بتونه صدای ورودی رو پردازش و ضبط کنه و شما بتونید روی میزان ورودی صدا، حالات مختلف صدا و … تسلط کامل داشته باشید و یک پکیج ضبط صدا که شامل میکروفون، کارت صدا و … بخواد بشه چیزی حدود ۱۷ الی ۲۰ میلیون تومان میشه!

پیشنهاد ما ، میکروفون Rode nt-mini usb است که بجای کابل XLR، از طریق کابل USB به دستگاه شما متصل میشه و بجای نیاز به یک کارت صدای مجزا و هزینه‌ی اضافه، از یک تقویت‌کننده‌ی داخلی بهره مند که برای ضبط محتواهای شما، بسیار مناسبه.

شما پس از تهیه‌ی این میکروفون، از یک پایه‌ی مگنتی (آهن ربایی) که میکروفون روی اون قرار میگیره بهره مند میشید که میتونید روی میزتون قرار بدید و ازش استفاده کنید.

اگر هم میخواید برای میکروفون یک پایه بازویی تهیه کنید، پایه‌های مختلفی در بازار با قیمت های ۷۰۰ هزار تومن و این حدودا وجود داره که پیشنهاد ما به شما پایه بازویی از برند MAONO است که میتونید تهیه کنید و پایه رو به میز یا هر سطح دیگه‌ای که مد نظرتونه متصل کنید و میکروفون رو به بازوی پایه وصل کنید تا بتونید در محتواهاتون اون رو جلوی چهره‌اتون در فاصله نزدیک با خودتون قرار بدید و فاصله‌ رو به راحتی تنظیم کنید.

و در نهایت باید بهتون بگم که صدایی که این میکروفون بهتون میده رو میتونیم با جمله ی “خوب متمایل به عالی” وصف کنیم.

ولی اگر به نرم افزارهای ادیت و میکس و مستر صدا مثل Adobe Audition تسلط داشته باشید و یا در حد خیلی معمولی بتونید یک سری موارد مربوط به گرم کردن صدا، پخته تر کردن اون رو روی صدای خروجی انجام بدید یک صدای فوق العاده عالی رو دریافت میکنید که مخاطب اصلا متوجه نمیشه این صدا توسط یک میکروفون ۵ میلیونی ضبط شده و یا ۱۵ میلیونی.

در نهایت میتونید این میکروفون رو از فروشگاه‌های معتبر در بازه قیمتی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان الی ۶ میلیون تومان تهیه کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید