راهنمای خرید گوشی برای تولید محتوا تا سقف ۳۰ میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی برای تولید محتوا تا سقف ۳۰ میلیون تومان

یکی از پرتکرارترین سوالات پیج صابرو اینه که برای تولید محتوا چه مدل گوشی رو تهیه کنیم؟

بارها توی پیج صابرو و محتواهای مختلف و حتی مقالاتی که در وبسایت قرار دادیم، گفتیم در هر سطح و بودجه‌ای بهترین انتخاب برای شما، آیفون هست. علتش رو هم در این مقاله مفصل توضیح دادیم که میتونید مشاهده کنیم.

با این توضیحات، فرقی نمیکنه در چه لول از بودجه هستید، اگر قصد خرید آیفون دارید، آیفون های ۱۲، ۱۲ پرو، ۱۳ به بالا، همچنان انتخاب‌‌های خوبی برای تولید محتوا هستند و همواره میتونید روی یکپارچگی ورژن اینستاگرام، کیفیت محتوای آپلود شده و آسانی کار با اینستاگرام، روی آیفون ها حساب کنید.

اما در این مقاله راهنمای خرید قصد داریم بهتون ۳ مدل گوشی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بهتون معرفی کنیم که اگر قصد خریدن آیفون نداشتید بتونید تصمیم بگیرید بهترین گزینه برای تولید محتوا کدومه.

 

۱ – تا سقف ۱۲ میلیون تومان، میتونید گوشی Galaxy A34 رو تهیه کنید.

این گوشی از برند سامسونگ، جز میان رده‌های اقتصادی گوشی‌های سامسونگ است که از کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی برخوردار است و در بازه قیمتی ۱۲ میلیون، میتونه براتون انتخاب خوبی باشه!

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی Galaxy A34 :

سه لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو برای بخش دوربین استفاده شده و فقط لنز تشخیص عمق از این نسل حذف شده. عکس های لنز اصلی حتی در شرایط نوری سخت مناسبه و کیفیت قابل قبولی داره. لنز اولتراواید نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره ولی در مجموع عکس های مناسبی ثبت میکنه. لنز ماکرو هم کمی از فانتزی بهتره و با کمی دقت و وقت گذاشتن میتونید عکس های قابل قبولی باهش ثبت کنید.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی تغییری نکرده، با زوم روی عکس ها کمی کاهش کیفیت و آبرنگی شدن رو میتونید ببینید ولی در حالت عادی کیفیت و شارپنس عکس ها مناسبه. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری کنند ولی لنز اصلی به خاطر داشتن لرزشگیر اپتیکال میتونه فیلم های با کیفیت و بدون لرزش خاصی بهتون بده. در کل بخش دوربین تغییرات خیلی زیادی نکرده ولی هنوز نسبت به قیمت عملکرد خیلی خوبی داره و حتی میتونه در بعضی شرایط با گوشی های بالاتر از بازه خودش هم رقابت کنه.

 

۲ – تا سقف ۲۰ میلیون تومان، Xiaomi POCO F5 رو تهیه کنید.

این گوشی از برند شیائومی، جز میان رده‌‌های پرچمدار کش به حساب میان! چون ارزش خرید بسیار بالایی دارن و با قیمت کمتر از برخی گوشی‌های تاپ تر و گرون‌تر، امکانات مشابه و گاها بیشتری رو بهتون ارائه میدن و اگر بودجه‌اتون تا سقف ۲۰ میلیون تومان هست، میتونید این گوشی رو تهیه کنید.

بررسی عملکرد دوربین گوشی POCO F5  :

از لحاظ عملکرد دوربین، شیائومی خیلی وقت و هزینه‌ای صرف خفن تر بودن قطعات نکرده و دوربین گوشی نسبت به سری قبلی این مدل یعنی POCO F4، پیشرفت آنچنان چشمگیری نداشته. ولی خب شما با توجه به هزینه ای که میکنید، کیفیت قابل قبولی رو برای ثبت تصاویر و ویدئوها میتونید بگیرید که قابل قبول و راضی کننده باشه براتون.

شاید الان پیش خودتون بگید خب اگه لنز و سنسور ها عوض نشده چرا نریم سراغ POCO F4؟!

به لطف پردازنده به روز تر و سرعت پردازش بهتر در سری جدید این گوشی، تصاویری که پردازش میشن کیفیت قابل قبول تری رو ثبت میکنن و شاید از لحاظ میزان رزولوشن عکس‌ها باهم برابر باشن! اما از لحاظ جزئیاتی که در تصویر ثبت میشون تفاوت با سری قبلی که POCO F4 بوده براش شما مشخص و قابل لمس خواهد بود.

۳ – تا سقف ۳۰ میلیون تومان، گوشی OnePlus Ace Pro رو تهیه کنید

قطعا انتخاب‌های دیگری توی رنج ۳۰ میلیون براتون وجود داره که میتونید تهیه کنید. پرچمدار های سری S22 سامسونگ، آیفون های ۱۱ پرو، ۱۲ و …

ولی خب این گوشی از برند وان پلاس هم با اینکه جز میان رده ها حساب میشه، اما قاتل پرچمدار صداش میکنن.

پردازنده فوق العاده قوی و بسیار خنک، باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری با قابلیت فست شارژ ۱۵۰ واتی (۰ تا ۱۰۰ گوشی توی ۲۰ دقیقه شارژ میشه). گوشی ای است که امکانات فوق العاده ای رو در اختیارتون قرار میده که میتونید تهیه اش کنید.

 

بررسی دوربین گوشی OnePlus Ace Pro :

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، مجموعه دوربین های  Oneplus Ace Pro  رو تشکیل میدن. وان پلاس ایس پرو، درست مثل همزادش (OnepPlus 10T)، تو دسته گوشی های قاتل پرچمداری قرار میگیره که عملکرد پردازشی خوب پرچمدار ها رو به ارث برده ولی دوربین ها عملکردی کاملا معمولی از خودشون به نمایش میذارن.

اینکه میگوییم عملکرد کاملا معمولی، باید توجه داشته باشید با قیمت ۳۰ میلیون تومان اگر دنبال تصویر معرکه هستید، قطعا باید سراغ گوشی‌‌های آیفون بروید ولی خب توی اندرویدی ها تصاویری که این گوشی در شرایط نوری مناسب ثبت میکنه، کاملا قابل قبول زیباست و تناژ رنگی کاملا طبیعی است.

و از لحاظ کیفیت دوربین و برای کار‌‌های تولید محتوا، از ۱ تا ۱۰ نمره ۸.۵ از ۱۰ رو میتونیم به این گوشی بدیم

توجه داشته باشید همه‌ی این نکات روی کاغذ و عملکرد تست شده اند و شما همچنان میتونید توی رنج ۳۰ میلیون تومان، گوشی‌های Xiaomi 13T Pro و یا Google Pixel 7 رو هم تهیه کنید.

شما از چه گوشی ای برای تولید محتوا استفاده میکنید؟ توی کامنت‌های تجربه اسفتاده از گوشی برای موبایل‌گرافی رو بگید بقیه هم استفاده کنند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید