افزایش بازدید پست اینستاگرام – ایجاد لوپ تکرار شونده در محتوا

افزایش بازدید پست اینستاگرام - ایجاد لوپ تکرار شونده در محتوا

در مقاله قبلی، در خصوص آپدیت جدید اینستاگرام در قسمت اینسایت صحبت کردیم که نتیجه اون محتوا این بود اینستاگرام الان در حال حاضر به محتواهایی که Replays بیشتر بگیرن، بهای بیشتری میده و در این مقاله قراره یک ترفند فوق کاربردی و فنی طور بهتون بگیم که در محتواتون انجامش بدید که مخاطب نفهمه داره چندین بار این ویدیو رو از اول میبینه.

توی این ترفند خفن قراره بهتون بگیم چطوری یک لوپ (مجموعه اتفاقات تکرار شونده) بسازید.

این موضوع کلا دو تا حالت داره!
حالت اول اینه که یک محتوای کوتاه در حد ۵ الی ۸ ثانیه دارید که یک سری از اتفاقات پشت سر هم در حال رخ دادن هستند و مخاطب از شروع اون اتفاق تا پایانش، منتظره رخ دادن نتیجه است. در این حین شما برای افزایش replays، رویداد اخر به رویداد اول وصل میکنید طوری که مخاطب فکر میکنه جریان در حال ادامه است ولی محتوا فقط در حال تکرار شدنه!

نمونه اش رو هم زیاد دیدید! ویدیوهایی که فردی در حال کندن یک چاله است و سه بار بیل میزنه و یکم به جلوتر میره و دوباره به چاله نگاه میکنه و انگار داره ادامه میده ولی این لوپ همچنان در حال تکرار شدنه. یا مثلا یک گوی که قراره به یک ظرف شیشه ای برخورد کنه، مسیر رو طی میکنه و چندین بار پیچ آخر به پیچ اول متصل میشه و شما همچنان که منتظرید اون گوی به اون شیشه برسه، چندین بار ویدیو رو میبینید.

این سبک ویدیوها بیشتر برای افزایش تعامل و اینتراکشن هستند و خیلی توی پیج‌های کاری، بلاگری و …، از لحاظ برندسازی و اثرگذاری تاثیر نداره.

برای پیج‌های کاری و فروشگاهی و … که هدف اثرگذاری و برندسازی از طریق محتوا رو دارند حالت دوم رو پیشنهاد میکنیم :

حالت دوم این است که شما یک محتوا رو اگر متشکل از سه بخش در نظر بگیرید؛ قلاب + محتوا +‌کال تو اکشن است

برای اینکه بتویند یک لوپ بسازید که انگار ویدیوی شما ابتدا و انتهایش به هم چسبیده است؛ کافیه حین ضبط محتواتون از الگوی کال تو اکشن + قلاب + محتوا،‌ استفاده کنید و در هنگام تدوین، فریمی که کال تو اکشن از قلاب جدا میشه رو کات بزنید و کال تو اکشن رو به انتهای ویدیوتون بچسبونید.

بذارید با یک مثال توضیح بدم :

فرض کنید قراره یک محتوای آگاه سازی برای روش های دزدی از تلفن های همراه داشته باشید.

درحالت عادی، شما قلاب خودتون رو اول محتوا میگید، محتواتون رو بیان میکنید و در انتها از مخاطب میخواید که براتون کامنت بزاره یا لایک کنه و…

برای ایجاد لوپ، شما باید به طور یک سره و بدون توقف و تپق زنی، ابتدا کال تو اکشنتون رو بگید و بعد برید سراغ قلاب!‌ بدین شکل :

“این پست رو همین الان بفرست واسه رفیقت چون مطمئنم اونم نمیدونه که چقد دزد تو خیابون زیاد شده و با چه روش های عجیب غریبی در یک برخورد ساده با شما کیفتونو از جیبتون میزنن و گوشیتون رو هم بلند میکنن.”

حالا بعد از اینکه این قسمت از محتوا رو ضبط کردید، در حین تدوین، قسمت “این پست رو همین الان بفرست واسه رفیقت چون مطمئنم اونم نمیدونه که” رو از اول ویدیو کات بزنید و در انتهای ویدیوتون قرار بدید و بذارید شروع محتواتون از جمله‌ی “چقد دزد تو خیابون زیاده شده ….” باشه!

اینطوری وقتی مخاطب محتوای شما رو میبینه،‌ به انتهاب محتوا میرسه و کال تو اکشن رو میشنوه و پس از شنیدن “اونم نمیدونه که” دوباره ویدیو از اول براش پخش میشه که میگه “چقد دزد زیاد شده” و این موضوع باعث افزایش replays میشه!

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید