خرید تجهیزات تولید محتوا با بودجه‌ ی 20 میلیون تومان!!! – بهترین ترکیب

خرید تجهیزات تولید محتوا با بودجه‌ ی 20 میلیون تومان!!! - بهترین ترکیب

اگر قصد خرید تجهیزات برای تولید محتوا دارید و نمیدونید باید چه چیزهایی رو تهیه کنید، پیشنهاد میکنم مقاله اولمون که راجع به خرید تجهیزات تولید محتوا با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومان رو بخونید!

این مقاله یک دید وسیع‌تری نسبت به تولید محتوا و تجهیزات مورد نیازش در سال ۲۰۲۴ بهتون میده که شاید مسیر خرید  شما رو هم عوض کنه.

اما اگر واقعا قصد دارید برید سراغ ابزار و لوازم برای یک تولید محتوای حرفه‌ای با تصویر و صدای خوب، این مقاله به شما کمک میکنه با بودجه‌ی ۲۰ میلیون تومان بهترین انتخاب‌‌های موجود برای تولید محتوارو پیدا و تهیه کنید.

 

۱ – برای نورپردازی، کیت سافت باکس SMD تهیه کنید. (ANSWER و یا ‌DIAMOND).
بودجه ی مورد نیاز : ۴ میلیون تومان

خیالتون رو راحت کنم! برای گرفتن یک تصویر حرفه ای و با کیفیت مثل پست‌های پیج صابرو و یا محتوای یوتیوبش، با ۴ میلیون هزینه برای نورهای اصلی، شما میتونید به نتیجه برسید اما، برای بازی در لیگ سوپر حرفه‌ای‌ها و ویدئوگرافرهای تبلیغاتی و… ، شما باید جداگانه فقط حداقل ۳۰ میلیون برای تجهیزات نورپردازیتون هزینه کنید که خب اصلا پیشنهاد نمیشه.

کیت سافت باکس و نورSMD و سه پایه رو از فروشگاه‌‌های معتبر میتونید با قیمت حدودا ۴ میلیون تومان تهیه کنید. در مورد مارک و برند هم خیلی خلاصه بگیم، همه‌شون چینی هستن و با یه کیت و بدنه وارد ایران میشن و مونتاژ میشن با قطعات تکمیل‌کننده. اما نگران نباشید حداقل ۲ الی ۳ سال بصورت تضمینی میتونید ازشون استفاده کنید.

۲ – برای ضبط صدا از میکروفون BOYA XM6-S2 استفاده کنید.
بودجه ی مورد نیاز : ۶میلیون تومان

این میکروفون با قیمت نصف میکروفون های رود، جز میکروفون های بی سیم از برند بویا است که واقعا هیچ چیز کمتری نسبت به رود وایرلس گو نداره و میتونید با خیال راحت این میکروفون رو برای تولید محتواتون تهیه کنید. اگر هم با بودجه‌ی کمتر نیاز دارید میکروفون بیسیم تهیه کنید، شاید بد نباشه نگاهی بندازید به برند کامیکا و میکروفون‌های اقتصادی که تولید کرده، اما از طرف ما اگر بدنبال یک مشورت هستید، توصیه ‌ی ما رود و بویا هست و البته که برندهای بهتری مثل سنهایزر و Dji هم هست، ولی در این مقاله ما قول دادیم که مبلغ از ۲۰ میلیون بالا نزنه 😉

همچنین بخاطر اینکه همیشه گفتن شنیدن کِی بُوَد مانند دیدن، بهتره که همین الان ویدئوی کامل مقایسه‌ی این ۲ میکروفون رو در ویدئوی زیر ببینی. مقایسه کامل رود و بویا در استودیو صابرو!

۳ – برای حل مشکل انعکاس یا پخش صدا و همچنین افزایش کیفیت صدای ضبط شده ، پنل آکوستیک تهیه کنید.
بودجه ی مورد نیاز : ۴ میلیون تومان

قطعا در محتواهای پیج صابرو و یا استوری‌‌هاش دیدید که یک سری پنل‌‌های مربع شکل روی دیوار چسبیده شده ان.

عموما تصور میکنند این پنل‌ها برای زیبایی روی دیوار قرار گرفته شده اما این پنل‌های علاوه بر زیبایی، ویژگی اصلیشون کمک به بهبود وضعیت آکوستیک محیط هست و باعث جذب یکسری از فرکانس‌ها و انعکاس‌ها میشه .

وقتی که شما صحبت میکنید، در فضای باز و غیر آکوستیک، پیچش صدا به شدت زیاده و صدایی که از شما وارد محیط میشه و میکروفون جذب میکنه، به اجسام (دیوار، سقف، کف و…) برخورد میکنه و دوباره برمیگرده و باز هم توسط میکروفون ضبط میشه.

این پنل‌های آکوستیک کاری که انجام میدن اینه که صدارو مستقیما تو خودشون جذب میکنن و جلوی بازگشت صدا رو میگیرن و شما میتونید با تهیه کردن این پنل‌ها و قرار دادن در فضای استودیوتون، از این پنل ها هم به عنوان پس زمینه استفاده کنید هم برای حل مشکل پیچش صدا.

۴ – نورپردازی آر جی بی :

بودجه ی مورد نیاز : ۶ میلیون تومان

  • پیشنهاد اول : پروژکتور RGB-216

همونطور که هیچ غذایی بدون ادویه و نمک مزه نداره!!! تصویر هم بدون رنگ و لعاب صفایی نداره. این پروژکتور آرجی‌بی مختص نورپردازی روی پس زمینه شماست که قبلا در مقاله معرفی نور، بهتون معرفی کردیم و میتونید مطالعه کنید و ویژگی‌های منحصر به فردش رو ببینید.

این پروژکتور توی بخش RGB به صورت تک‌رنگ عمل میکنه و شما برای گرفتن اون تصویری که بکگراندش از دو رنگ تشکیل شده و همپوشانی دارن و یک گرادینت خاص درست میکنن،‌ یا باید دو تا از این پروژکتور ها تهیه کنید که از لحاظ قیمت اصلا عقلانی نیست، یا باید برید سراغ پروژکتور بعدی

حالات مختلف نورپردازی با پروژکتور RGB-216

  • پیشنهاد دوم : باتوم لایت RGB-B320 KingPower

قیمت : ۳ میلیون تومان (یک عدد باتوم لایت)

نوعی دیگه از پروژکتورهای RGB، پروژکتور های باتومی هستند که ازشون برای کاربردهای مختلف میشه استفاده کرد.

شما با داشتن یدونه از این باتوم لایت، میتونید ازش به عنوان المان دکوری در بکگراند استفاده کنید، چیزی که در برخی از محتوای صابرو دیدید هم اینگونه بود و این موضوع دو تا کار برای شما انجام میده!

اول اینکه نور رو به سمت سوژه (که شما باشید) میتابونه و باعث ایجاد عمق بین سوژه و بکگراند میشه و باعث میشه پرتره تصویر بیشتر به چشم بیاد و جالب تر باشه.

دوم اینکه به عنوان یک المان دکوری برای تصویر، همیشه جذاب و گیراست.

اما اگر شما میخواید در بکگراندتون، روی دیوار، پرده خاکستری و یا هر جایی،‌ دوتا نور رو روی هم بندازین و ترکیب دو رنگ رو داشته باشید، بهترین انتخاب اینه که دوتا از این باتوم لایت های RGB تهیه کنید و با دو رنگ گرم و سرد که کنتراست ایجاد کنن باهم دیگه، روی هم قرار بدید.

 

برای فهمیدن اینکه کدوم رنگ‌ها درکنار هم تصاویر جالبی خلق میکنن و زیباتر نشون داده میشن، نمودار زیر رو ببینید. میتونید رنگ‌های گرم و سرد رو درکنار هم داشته باشید و در پس زمینه خودتون یک گرادینت زیبا ایجاد کنید.

با توجه به این نمودار، شما برای اینکه بتونید گرادینت جذاب ایجاد کنید، نورهای باتوم لایت و یا هر پروژکتور RGB ای که دارید رو میتونید از روی دو رنگ مقابل هم در نمودار انتخاب کنید.

مثلا آبی و نارنجی روبروی هم قرار دارن و همیشه گرادینت جذاب و تو چشمی ایجاد میکنن.

آبی و قرمز هم درکنار هم جذاب و به اصطلاح یوتیوبی میشه که در نقطه‌ای که به هم میرسن، رنگ بنفش رو میسازن و شما میتونید هر حالتی که خواستید رو تست کنید و با توجه به سلیقه خودتون اون رو انتخاب کنید.

 

در نهایت شما با این تجهیزات به زیباترین حالت ممکن میتونید میتونید تصاویر شاهکار و معرکه ای ایجاد کنید و یادتون باشه، داشتن تجهیزات خفن نیست که کیفیت کار رو بالا میبره، نحوه استفاده از اون تجهیزاته که بین تصویر شما با یک نور ۴ میلیونی، با یک نفری که نور ۲۰ میلیونی داره ولی بلد نیست استفاده کنه، تفاوت فاحش ایجاد میکنه.

اگر از خوندن این مقاله لذت بردی، یه دمت گرم تو نظرات بنویس انرژی بگیریم.

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید