خرید تجهیزات تولید محتوا با بودجه‌ ی ۱۰ میلیون تومان!!! – این یک فرق میکنه

خرید تجهیزات تولید محتوا با بودجه‌ ی ۱۰ میلیون تومان!!! - این یک فرق میکنه

خداروشکر الان خیلی از چیزهایی که در گذشته بعنوان یک اجبار و نسخه‌ی یکسان برای همه بود، کاملا تغییر کرده!!!  مثلا درگذشته هرکسی میخواست تولید‌محتوا رو استارت بزنه، باید یکسری تجهیزات برای صدا و تصویر و نورپردازی و پرده‌سبز و …. خریداری می‌کرد و بعدش که بخودش میومد میدید که عه!!!! اینهمه هزینه کردم پس محتوا کجاست چرا تولید نشده و الان ویدئویی درکار نیست؟

این یک مقاله متفاوته و شبیه اون رو هیچ جایی پیدا نمیکنی! چونکه خیلی ساده میخوام بهت بگم اگر من الان اول مسیر بودم و برای شروع تولید محتوا، ۱۰ میلیون بودجه داشتم صرف چه چیزی میکردم!

اما الان دیگه بازی عوض شده! اگر یکی با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومان قرار باشه تولید محتوا کردن رو استارت بزنه، نباید کل ۱۰ میلیون بودجه اش رو صرف خرید تجهیزات مثل پرده سبز و میکروفون و دوربین و نورپردازی بکنه!

۱ – میکروفون یقه ای سیمی Boya M1 – Pro : زیر یک میلیون تومان

اگر واقعا فکر میکنی برای نحوه تولید محتوایی که انجام میدی، نمیتونی از میکروفون گوشی خودت یا دوستت برای ضبط صدا استفاده کنی، قطعا توی شروع مسیر یدونه بویا ام-۱ پرو تهیه کن و صداهاتو با این میکروفون ضبط کن!

قبلا یک مقاله راهنمای خرید کامل و جامع برای خرید میکروفون گذاشتیم که این میکروفون رو معرفی کردیم و میتونید با خوندن مقاله‌ی “۳ میکروفون از خفن از ۵۰۰ تومن تا ۱۰ میلیون” متوجه علت انتخاب این میکروفون بشید.

۲ – یک یا دو عدد سافت باکس (Diamond, Answer): ۳ الی ۴ میلیون تومان

در خصوص نحوه انتخاب سافت باکس و نور مناسب تولید محتوا، قبلا مقاله‌ای قرار دادیم براتون با عنوان “ خرید تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا” که میتونید مشاهده کنید و با توجه به نیازتون، یک یا دو عدد سافت باکس تهیه کنید. قطعا با چنین بودجه‌ای بهترین گزینه‌ نورهای ویدئویی ثابت LED هستند و یا همون کیت سافت‌باکس‌  .SMD

۳ – اشتراک یک ساله Capcut Pro : ۴ میلیون تومان

صادقانه بگم! شما برای ادیت ویدیوتون نه به پریمیر نیاز دارید نه به افتر افکت نه هیچ چیز خاص دیگه ای! کافیه یک درک کوچیک از ساختار محتوا و تدوین ویدیو و اصولش بلد باشید! با کپ کات پرو تمامی موارد مربوط به یک محتوای حرفه ای رو در دست دارید!

چرا کپ کات پرو ؟

چون شما با استفاده از هوش مصنوعی Enhance Audio کپ کات، میتونی صدایی که توسط میکروفون زیر یک میلیونی ای که خریدی رو تقویت کنی و یک صدای خوب و قابل قبول داشته باشی!

با یک سافت باکس نور و یک تصویر استاندارد، تو میتونی با استفاده از کلی فیلتر ها و افکت های مختلف و امکانات منحصر به فرد برای تنظیم رنگ و نور ویدیو و ریتاچ صورت، یک محتوا معرکه از لحاظ جلوه های بصری ایجاد کنی!

و در نهایت خروجی ای که برنامه کپ کات برای ویدیوهات بهت میده، همون چیزیه که اینستاگرام میخواد! پس دیگه افت کیفیت هم توی ویدیو هات نمیبینی!

قبلا هم در مقاله ای با عنوان “هر بلاگری این ۳ اپلیکیشن رو داره” کپ کات رو بهتون معرفی کردیم که پیشنهاد میکنم همین الان برید و مجددا بخونید.

۴ – اشتراک یک ماهه  Chat GPT+ : ۱.۵ میلیون تومان

شما تا اینجای کار، با خرید یک میکروفون یقه ای برای داشتن یک صدای استاندارد، یک سافت باکس برای نورپردازی اصولی ویدیوتون و یک اشتراک کپ کات، تمومی پیش‌نیاز های تولید یک محتوای حرفه ای و با کیفیت رو تهیه کردید.

اینجا با مابقی بودجه‌تون میتونید از چت‌بات جی‌پی‌تی پلاس (وحتی ورژن ۵) استفاده کنید!

ایده‌های محتوایییتون رو بگیرید، پلنر تقویم محتواییتون رو بچینید، عکس های مربوط به کاور محتوای خودتون رو توسط پلاگین Dall.E بسازید و یک دستیار هوشمند و خلاق برای کار‌‌های تولید محتواتون انجام بدید!

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید